luni, 3 decembrie 2012

E plin netu’ de prinṭese !


De când mă ştiu, perioada asta în loc să-mi producă toate clişeele , ‘’stările stereotipe’’ şi alte ielea’ gen‘’să fim mai buni, sărbătorile vin, de sărbători, ninge ca-n poveşti’’  mi-a produs exact contrariu. ‘’ Să ningă ca-n poveşti ’’ , pe lângă faptul că este fals, este absolut supărător. Idilică, naivă, hiperbolizată- o cretinitate. Arătaṭi-mi o poveste în care să fie ‘’ca-n poveşti’’ şi eu plec pe altă planetă acum.

Să ningă ca-n poveşti în Chişinău nu am citit nicăieri niciodată! Plus că, în momentul în care ninge în Chişinău s-a dus dracu’ fluiditatea traficului rutier şi aşa îngheṭat de lipsa parcărilor care obligă conducatorii să parcheze tot pe drum. Imi toarnă plumb în vene această perioadă. Este într-adevăr oribilă.

Pe altă ordine de idei, dacă ai facebook, azi sigur te-ai umplut de prinṭese, care, menṭionând într-un mesaj ‘’primii fulgi ’’ s-au transformat în mod automat în albe ca zăpada exalând suita de clişee specifică anume acestei perioade şi mereu însoṭite de măcar o poză cu emitenta lângă bradul lu’ Chirtoacă. Bine, şi viaṭa reala este plină de prinṭese însă pe net ele se manifestă ‘’întru-prinṭeseală’’ mult mai elastic, fiind dezbrăcate de penibilul corporalizării concretului şi în astfel de situaṭie ‘’caii sunt sloboziṭi pe câmpie’’ mult mai lejer.

Intrăm în perioada asta plină de atât de multă prefăcătorie, atât de multă ipocrizie şi mai presus de orice atât de multă paralizie de zici că suntem un popor de zâne şi albe ca zăpada. Pe lângă toate astea, de parcă nu ar fi fost suficient, toṭi o ard cu postu’-n gură pentru că suntem cuvioşi desigur şi asta până în momentul în care se face dezlegarea la mâncatu’ de porci morṭi şi desigur să facem cadouri cât mai mari şi cât mai colorate. Jângle Bel !!!

Sunt oameni… tot felul de oameni…