sâmbătă, 23 aprilie 2011

Se apropie marele ‘’haleu’’

Se apropie marele ‘’haleu’’
De citeva zile tot primesc traditionalele intrebari din aceasta perioada si anume intrebarile de aprilie!,altfel spus ‘’ce faci de paste?’’ va suna cunoscut? Sau unde o sa petreci?,sau cu ce gasca iesi la iarba verde? Da la seara de inviere cu cine te duci ? ai pereche? Mai nou de cind nu mai am ,da cine e noua achizitie?! …….. la dracu’ tot pe aceasta planeta ramin,dar m-am tot gindit sa ma las de acest ‘’sport’’ ca nu mai support cu flacara ,seara de inviere ,si prezenta la slujba religioasa ,nu mai merge,,,e bine si cu astea dar vizionind la tv un an in prejur cum un preot este surprins intretinind relatii sexuale cu un tinar ,cind il vad pe al doilea preot cu exact aceieasi pricina in cadru ,cind mai apare si o ‘’fata’’ bisericeasca mai de vaza in fata camerelor si la intrebarea: stiti merg zvonuri cum ca la dumnevoastra se mai practica si relatiile sexuale dintre preot si alt individ!:,cum comentati?! La care ei fabuloshi mereu,,,,da ,,,,,se mai intimpla dar nu e momentul sa discutam ! deci cum asa ceva?! Si eu sa ma duc sa-l ascult pe asta in seara de inviere?, pai imi stric toata buna dispozitie !

Dar sa trecem la subiect cit nu v-am plictisit in intregime.
Daca urmariti stirile ,sau ascultati radio,sau macar pe net va uitati,,,toata lumea incepe a scoate in fata ce au mai bun : pregatirile de paste! E nebunie ,mare nebunie ,cu cumparaturi ,in primul rind mincare frate!, sa fie multa mincare! Fiecare ‘’erou’’ al acestei tarisoare (zic erou deoarece daca inca exista in aceasta tara  deam’ e performanta) viseaza ziua in care sa taie mielul’ ! sa decapiteze curcili,si sa jumuleasca ginsacu’ ! marea satisfactie e sa vada un munte de carne pe masa !, pentru ca sa aiba ‘’de toate’’ pe masa la paste ! si din ce in ce mai des aud aceasta expresie!!! ‘’de toate’’ si o spune asa ‘’ingorgotata’’(de obicei o tata de o tona) de iti pare ca alta gospodina nu mai exista si nu ar incapea alta in cadru!
Dupa parerea mea in sfinta sarbatoare cea mai de baza conditie e mincarea! ‘’hai sa sarbatorim asa cum se cuvine’’!, nu ma inebuni?!,,,asta insemnind ce: pai cum ce?! Sa avem de toate pe masa si sa ne simtem bine ! a ok……! In acest pachet intra si iesirea la iarba verde,la aer liber,  la gratar sau cum se mai spune ! aici e opera totala! Mergem la iarba verde!, si vezi asa un cimp hidos,plin de scai ,pirjolit asa pe alocuri ,plin de niste gunoaie si mizerie si cetateanu’ moldovean la masa plianta ,cu scaune pliante,imbracat frumos cu ‘’treningut’’ din ala ,doamna cit masa daca nu cumva mai ‘’matura’’, alalaltu’ adica domnu’ intodeauna e mai mic decit doamna ,doamna zici ca e o ‘’morsa obeza’’ este asa ceva ?!,,insa sensu’ l-ati inteles cred eu,,,de zici ca e parcare de tiruri sau asa ceva!,nu…. este doar familia in sinul naturii !, si pe masa puse bucate ca in rastel sau ca  gloantele in magazie si din d’alea care acum sau inventat bere la tona sau asa ceva…’’buna ziua o tona de bere daca se poate’’’ (ca sa fim intelesi despre ce e vorba ),deci o tona ,,,multa sa fie nu conteaza ce ,,,,multa sa fie!!!! ( In acest context imi aduc aminte de un reportaj din anul trecut exact de paste ,,,o reporterita spectaculoasa se apropieasera de aceasta categorie de cetateni si intreba ;,ce faceti aici?!, la care doamna sarbatorim asa cum se cuvine (intodeauna exista aceasta expresie ,care in capul lor iar motiva cumva actiunile ) si ce aveti aici pe masa ?! ,de toate!!! Avem pasca,avem cozonac,avem friptura de miel,avem si de porc ca imi place mie zice doamna rafinata  rigiind  discret a bere,si poftind asa cu coltul ochiului pe directia negului cu par catre ceafa de porc care sta sa se scurga a untura ! asta e imaginea de iarba verde !

Acum mai nou ‘’sa-mi iau si niste haine noi ca cum sa intilnesc pastele daca nu am haine noi?!,de aici intru in ceata,,,,,nu mai stiu nici ce mai inseamna pastele nici ce se face de paste care e traditia?!...nimik,,,eu stiam cu pasca,oua , ‘’CRISTOS A INVIAT’’,nu stiu ceva legat de sarbatoare,,,nu fratele meu acum e pe baza de haleala !!! si haine ….am ajuns sa imi doresc decit sa treaca repede sau foarte repede aceasta sfinta sarbatoare….