sâmbătă, 13 august 2011

SCOALA INCEPE CU INCHIDEREA LOR !!!

Pentru anul de studii 2011 – 2012, ministerul Educaţiei îşi propune să închidă 33 de şcoli din 12 raioane ale ţării. Doar în 11 localităţi, consiliile locale şi-au dat acordul pentru ca instituţiile de învăţământ să fie optimizate.



Cele mai multe şcoli urmează să fie închise în raionul Călăraşi. Pentru acest lucru, şi-au dat acordul consilierii din 4 localităţi. În Orhei şi Glodeni, câte două şcoli stau pe lista de optimizări. Urmează raioanele Cantemir, Sângerei şiUngheni, în care se va închide câte o instituţie şcolară.Există însă şi localităţi în care oamenii nu doresc ca instituţiile de învăţământ să fie optimizate. În raionul Ungheni există 4 astfel de şcoli, în Rezina 3, în Sângerei şi Cantemir câte 2 instituţii şcolare. În Basarabeasca, Briceni, Cahul, Călăraşi şi Orhei există câte o singură asemenea instituţie.Totodată, în unele raioane autorităţile locale încă nu au decis ce cale să urmeze. 
Printre acestea se numără raioaneleLeova şi Nisporeni. Aici urmează să fie decisă soarta a câte 3 şcoli.În instituţiile care urmează să fie optimizate învaţă în jur de 1500 de elevi. Dacă şcolile vor fi închise, 96 de profesori vor rămâne fără un loc de muncă. Totodată, pentru ca elevii să fie transportaţi în alte localităţi este nevoie de 28 de unităţi de transport.

Dupa cum vedeti ministerul educatiei munceste stimati cetateni,,,s-a apucat serios sa reformeze ‘’invatamintu’’  in moldova…eu zic ca intradevar era necesar sa mai inchida citeva scoli,ne incurcau bre’,,,ne incurcau si elevii care ar fi trebuit sa invete in aceste scoli,si profesorii ne incurcau ,ca ar fi trebuit sa ii plateasca statu’ , si iar cheltuiala,,,si scolile trebuiau intretinute,,,complicat,,,,mai bine le inchidem de tot si facem economie,,,mai ales pe timp de criza e chiar binevenita aceasta reforma…stiti vorba ceiea ,,, ‘’Raul se taie de la radacina! ‘’ adevarul este ca intradevar ne incurca scolile cu tot cu profesorii din ele cu tot’ !!!, acum cu 96 de profesori mai putin tu stii cita economie face statu’ ?!,,,va inchipuiti ,,,enorma….!

Va da-ti seama stimati cetateni cita prostie zace in ministere?!, nu numai in cel al educatiei ci in toate,,,pentru ca va da-ti seama ca ministerul educatie nu a gindit de unu’ singur ,,,c-am ce sanse are un copil sa faca cel putin 9 clase in conditiile in care este nevoit sa mearga intr-o localitate straina,sis a mai provina si dintr-o familie defavorizata?!,c-am ce sanse?!,,,sigur ca asistenta sociala la noi este competenta dar totusi,,,ce sanse sunt?!

Acum probabil ca gibonii o sa zica ca intradevar inchiderea scolilor definitive este o mare reforma !,stiti ca sunt si cretini de toata mina si asta o sa le para a fi o reforma,,,desigur!, sau altii carora le este in cot de acest fapt,,,’’ da-o ma’ dracului !,bine ca nu au inchis scoala noastra’’ei nu sunt la current ca tot in Moldova locuiesc,,,si ca de fapt aceasta ‘’reforma’’ afecteaza intrega societate,pentru ca ghici ce?!,numarul analfabetilor o sa creasca de la o zi la alta si o sa vina timpurile din nou cind scrisul si cititu’ era o mare smecherie pe pamint ,c-am asa o sa fie si la noi,,,analfabeti deja sint intr-un numar destul de mare ,,,

Eu va garantez un lucru : in ultimii ani  scoala Moldoveneasca nu ca a produs timpiti ,a produs multi analfabeti , deci stiati ca examenele sint varza,,,nu mai sint examene,nu mai invata nimeni nimic, e asa o vrajeala…totul e intr-un eseu ,o ard astia cica intr-o creativitate asa,,,adica i-a imagineaza-ti tu seara pe deal,,,,pai nu mai bine  citesc si eu poezia daca tot a scris-o baiatul ala?,..
Deci scoala moldoveneasca in ultimii ani e pa !,si asa era varza dar acum e pa !,si acum cu noua ‘’reforma’’ fara examene si cu scolile inchise toata lumea e intr-o frectie si intr-un party,va fi si mai rau…

Deci domnu’ ministru invatamintului sau cine conduce aceasta frectie…dati-o dracului de scoala ,,,eu zic ca ne incurca bre’,va da-ti seama ,,,are profesori salariati care trebuie platiti,oricum scoala produce numai timpiti si analfabeti,in ultima vreme nu mai sunt examene nu mai este nimic,are o calitate de vai de ia,mita este la ordinea zilei,,,,dati-o dracului de scoala ,haideti da renuntam la ministerul de invatamint !, va da-ti seam ace economii facem?!,,facem reforma prin eradicare…!,raul se tare de la radacina dupa cum m-ai spuneam…

4 comentarii:

  1. Eu sunt de acord cu această reformă, în sensul că cam ce şcoală se face într-o localitate cu 30 de copii, 10 în clasele primare, vreo 5 in clasa 5, alti 5 in clasa 6 şi tot aşa... se fac lecţii comasate, un profesor predă şi la clasa 6 şi la a 7 în acelaşi timp şi teme diferite. Nu ştiu, nu cunosc totul în dedalii cum au loc lecţiile în aşa localităţi dar cred că învăţămînt acolo nu se face. Părerea mea...

    RăspundețiȘtergere
  2. e bine si asa,insa eu cred ca mai multe sanse sunt ca copii sa faca scoala chiar si intr-o localitate unde sint doaar 30 de copii,decit intr-o localitate unde nu este nici urma de scoala,,,asa ca veaceslav,,,este de mare porc reforma,,,si pe cale de consecinta si parerea ta,,,nu ca te atac doar ca mai mult nu poti,,,e ok,,macar ai incercat...

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu oricum rămîn la părerea că e bine ce se face... dacă se pun autobuse care să ducă elevii la şcoală şi să-i aducă înapoi, să-i ducă într-un centru educaţional (şcoală) care să fie în dependenţă de numărul de elevi, în fiecare localitate sau la 2-3 localităţi. Tu consideri că doar prezenţa şcolii într-o localitate schimbă ceva? Nu prea cred... prezenţa unei cărţi la mine în bibliotecă nu mă face mai deştept dacă eu nu o citesc, sigur că e altceva şcoala, dar cam de ce elevii nu s-ar urca în autobusul care-i va duce la şcoala din satul vecin? Care-i problema? La americani cum sunt autobuse care duc elevii la şcoală şi invers. Plus la toate în situaţia actuală a satelor Moldovei, natalitatea fiind scăzută era nevoie de o soluţie. Şi plus la toate, hai că mă pun în locul unui profesor care după reformă va rămîne fără lucru, asta ar însemna că nu este un profesor capabil, iar interesul copiilor primează în acest caz. Bun, dacă aş fi elev... sigur că nu mi-ar plăcea să mă scol mai dimineţă, dar m-aş bucura că nu merg pe jos la şcoală, şi plus mai am timp în autobus să mai discut cu colegii, să mai repet o poezie... Pentru părinţi nu văd care ar fi problema. Aşa că nu înţeleg ce te nemulţumeşte aşa de mult şi încă ceva dacă nu-ţi place această soluţie propune tu alta, şi nu lansa doar acuzaţii. Numai BINE!

    RăspundețiȘtergere
  4. bine cum sa te lamuresc,,,crezi ca e datoria mea sa gasesc solutii??? eu cred ca daca vor sa administreze banii publici si daca tot cica sunt bine intentionati,atunci sa gaseasca solutii,,,daca nu ii duce capu' atunci sa plece acasa ,,,de ce sta la conducerea ministerului daca doar atit il duce capu'?!,crezi ca ii pasa cumva de tine?,de mine?,de tara?!,eu cred ca sta la conducere sa ne ia nou banii si atit!, datoria mea de cetatean este sa judec,,,pentru ca sunt si banii mei,asa ca nu fi naiv,casa nu spun altfel,,,critic pentru ca ei vpr sa conduca,,,nu eu l-am pus cu fortza in fruntea ministerului educatiei ,,, intelegi ?!

    RăspundețiȘtergere