marți, 10 septembrie 2013

Recomandat primarului din satul Colibaşi

Cu referire la un articol publicat pe site-ul Gazetadesud.md, de noul Centru de sănătate care se afla în construcţie în satul Colibaşi se bucură doar primarul. Dat fiind faptul că terenul pe care se construieşte noul Centru este ‘’fost’’ spaţiu verde amenajat, unii localnici dar şi colectivul pedagogic al instituţiei de învătământ în vecinătatea căruia se construieşte acest Centru, sunt cel puţin indignaţi de decizia consiliului local, care au aprobat cu unanimitate de voturi alocarea terenului pentru construcţia noului Centru de sănătate în imediata apropiere a instituţiei de învăţământ neluând în consideraţie riscurile la care vor fi supuşi elevii ginaziului. Primarul însă, spune că în viziunea sa corespunde perfect cerinţelor.

De fapt, unanimitea de voturi a consiliului se clatină la primele întrebări. Directorul instituţiei de învăţământ care este şi membru al consiliului local Colibaşi, consideră ca votul său a fost o greşeală. Localnicii la rândul lor strâng semnături pentru încetarea lucrărilor. Ei consideră că renovarea vechiului spital ar fi o soluţie ideală. Medicul şef al spitalului din localitate, este îngrijorat de faptul că în noul sediu, personalul medical va fi obligat să-şi desfăşoare activitatea în condiţii de înghesuială, deoarece un birou va fi împărţit de doi medici, plus că în proiect lipseşte sala de şedinţe. Cu toate astea, primarul spune că o adunare publică nu a fost posibilă de convocat, iar în cazul în care această adunare ar fi avut loc, nu crede că s-ar fi ajuns la alte concluzii.

Cu acest subiect m-am intersectat pe Facebook unde am comentat, exprimându-mi şi susţinându-mi opiniile personale vizavi de acest subiect. A doua zi, ca-n filmele cu spioni, am fost telefonat de însuşi primarul satului Colibaşi Ion Dolganiuc cu pretenţia ca eu să-mi şterg comentariile pe care le făcusem pe Facebook, sugerându-mi că la vârsta mea, nu am nevoie de probleme. De care probleme nu a menţionat. Doar că eu sunt greu de intimidat, iar dacă tot discutăm cu reprezentanţii intituţiilor publice, ar fi corect să facem trimitere la drepturile garantate de constituţie şi mai cu seamă la libertatea de exprimare. Cu alte cuvinte e cam penală treaba asta Domn’ Primar din satul Colibaşi. Inţeleg că poate la dmneavoastră nu ajunge constituţia în întregime, însă ar fi de dorit să o citiţi în întregime.

Problemele cu satul, cu localnicii, cu proiecte ‘’bombastice’’ ar trebui să vă ocupe tot timpul, deoarece calea înapoi de la primărie la benzinărie devine tot mai scurtă cu fiecare proiect de mare ‘’succes’’.