vineri, 4 mai 2012

Poliţiştii- infractori sub acoperire


Dacă e ceva de reformat în acest stat şi este, eu cred că sistemul de justiţie în general,  e tocmai bun pentru început. Ştiu că domnul Filat şi-a propus să înceapă a înlătura dezmaţul din şcolile auto, însă în regim de urgenţă ar fi trebuit (şi ar fi fost corect) dacă ar fi început cu sistemul de justiţie care îi execută ordinele întocmai şi la semn.

In timp ce unii colaboratori de poliţie sunt avansaţi în grad şi felicitaţi de Prim-ministu doar pentru faptul că şi-au îndeplinit obligaţiunile scrise negru pe alb în fişa postului, în comisariate dezmăţu’ (dacă tot e în vogă acest termen) este în plină desfăşurare.
In Moldova profesionalismul în domeniu justiţiei este ceva abstract, ceva care a fost mai degrabă instrăinat infractorilor. Tentaculele grupărilor criminale îşi are drept gazdă exact acele persoane care teoretic ar fi trebuit să ne apere, pe noi cetăţenii.

De curand am avut o experientă cu ‘’oamenii legii’’. In comisariatul de poliţie sălăşluiesc prin birouri ce vreţi dumneavoastră: de la cretini, agramaţi, idioţi până la descreieraţi, oligofreni. Bine, ce pretenţii poţi avea de la Garcea? Corect! Se vede că eu totuşi i-am supraestimat în tot acest timp.
Intrebările de genu: ‘’cine eşti tu pe viaţă’’ sau ‘’tu ştii la câţi deştepţi din ăştia ca tine le-am dezumflat eu roţile?’’ fac parte cumva din întrebările de bază în cadru interogatoriului. Eu iniţial am crezut că stau de vorbă cu un angajat de la vulcanizare, însă în timpul discuţiei am aflat că e ofiţer de urmărire penală, vă daţi seama, m-a umplut de respect. Bine, m-am distrat total cu ei, însă recunosc, erau totuşi prea imbecili pentru mine.

De asta zic, noi nu avem politişti, noi avem ‘’colaboratori ai poliţiei’’ care presupune ceva total diferit de ceea ce subînţeleg prin acest termen folosit corect în acest context cetăţenii de rând. Sunt nişte băieţi tunşi scurt, bazaţi, cu merţane’, care au impresia (dupa spusele lor) că biroul în care ei activează cumva l-au privatizat cu tot cu statut şi nu este al statului, şi că de fapt pot face ce vor fiind susţinuţi de judecători, pentru că în capul lor sunt cel puţin Dumnezeu pe pământ, însă în realitate sunt doar nişte ‘’bătuţi în fund’’ retardaţi.

Un dezmăţ déjà maturizat ca să zic aşa, este şi în Cahul, unde traficanţii de marihuana sunt mână în mână cu ‘’oamenii legii’’, însă pe nimeni nu deranjează aceştia, pentru că raza de acţiune a autorităţilor supreme este capitala maxim şi oraşul Bălţi. Deci despre ce vorbim? Cetăţeni, dacă vreodată vă veţi trezi la poliţie fiţi precauţi, pentru că la ei e pe bază de tupeu, nu pe dovezi.

Sunt oameni… tot felul de oameni… 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu