vineri, 21 iunie 2013

Să dăm cezarului ce-i al cezarului !

Imi pare rău că nu mai e ca în evu mediu când veneau nişte oameni şi spuneau că Dumnezeu le-a comunicat să-i ardă pe rug pe alţii care din motive strict personale nu se închinau la icoane şi cruci, că poate cine ştie, rezolvam problema preoţimii şi toată gloata de politruci era mulţumită şi am fi trăit într-o armonie, pentru că aşa s-a întâmplat multă vreme. Biserica spunea să ardem oameni pe rug că e creştineşte şi e cam în spiritul învăţăturilor. Creştine desigur!

Zic asta din simplu motiv că eu m-am cam săturat să asist la abuzurile şi presiunile de care fac uz reprezentanţii lui Dumnezeu în Moldova. Nu m-ar fi deranjat cu nimic şi nu mă deranjează menirea dânşilor atât timp cât convingerile lor nu-mi afectează interesele mele, interese care în cazul de faţă îmi sunt constranse de aceşti indivizi în sutană făcând presiuni asupra unor angajaţi în instituţiile statului care îmi reprezintă aceste interese.

Azi sinodul bisericii (altfel spus guvernul bisericii) a luat o hotărâre prin care îi va lipsi dintru început pe guvernanţi de accesul la Sfanta Taină a Impărtăşaniei. Cu alte cuvinte le-a cam îngrădit dreptul la credinţă guvernanţilor creştini ortodocşi. Şi suprapus peste unii mai ‘’slabi de înger’’ ar putea avea repercusiuni grave asupra conducerii şi administrării statului în care trăiesc. Şi asta e doar ‘’dintru început’’.

Am înteles şi cu interzisu’, am înteles şi cum e cu lipsitu’ însă până una alta eu propun ‘’să-i dăm cezarului ce-i al cezarului şi lui Dumnezeu ce este a lui Dumnezeu’’. Dacă bisericii îi place să se afle în strânsă legătură cu statul propun să dotăm bisericile cu case de marcat şi tot în strânsă legătură cu statul să elibereze la cununii, botezuri şi altele facturi cu TVA inclus. Abia această măsură mi s-ar părea corectă, mai ales că banii colectaţi de biserică prin diferite scheme în mare parte provin de la pături sociale vulnerabile. Cum ar fi pensionarii spre exemplu. Dacă bisericii îi place cu statul atunci să facem să fie bine zic!

PS: Dacă cineva are impresia că fac presiuni asupra bisericii nu are decât să trateze articolul ca atare.